Fotomarathon?
Een fotomarathon is een fotografiewedstrijd waarbij de deelnemers een reeks foto’s moeten maken aan de hand van een opgelegd thema. Deze foto’s moeten binnen een bepaalde tijdspanne ingeleverd worden op verschillende vastgelegde locaties in en rondom Aarschot. Enkel foto’s die rechtstreeks uit het fototoestel komen zijn geldig. Ze mogen dus niet digitaal bewerkt worden. De thema’s worden de dag zelf pas één voor één bekendgemaakt.
Wie mag deelnemen?
Iedereen die ouder is dan 18j en in het bezit van een digitaal fototoestel (smartphones worden niet toegelaten) mag deelnemen aan de fotomarathon. Inschrijven vooraf is verplicht. De kostprijs voor 1 inschrijving is 10€ (één inschrijving is voor max. 2 personen).
Waar en wanneer zal dit plaatsvinden?
Zaterdag 9 september 2017, start om 9u (stipt) en einde voorzien tussen 16u en 17u30 te Aarschot.
De deelnemers zullen tijdig de exacte startlocatie ontvangen via e-mail. De startlocatie zal in de omgeving van het station zijn, waar er voldoende parking in de buurt is.
Is het ook een wedstrijd?
Een fotomarathon is in de eerste plaats een creatieve uitdaging maar het is wel degelijk ook een wedstrijd. Dat wil zeggen dat er per thema een top 3 van de beste foto’s zal gekozen worden door een vakkundige jury. De winnaars zullen een prijs ontvangen op de prijsuitreiking (datum nog te bepalen)
De af te leggen afstand bepaal je voor een groot stuk zelf … als je in een rechte lijn naar de verschillende inleverpunten zou gaan zal je ongeveer 3km afleggen.
Praktisch, hoe gaat het in z’n werk?
De deelnemers kunnen op 9 september vanaf 8u30 verzamelen op de startlocatie. Daar zal je aan de hand van je identiteitskaart en geldige inschrijving een startpakket ontvangen.
In dat startpakket zal een document zitten met daarop de verschillende inleverlocaties en de tijden waarop je daar terecht kan.
Stipt om 9u zal het 1e thema meegedeeld worden en kan de fotomarathon officieel starten.
Van zodra een eerste inleverlocatie open is kan je daar terecht om 2 foto’s per deelnemersgroep in te leveren. Een inleverlocatie is slechts gedurende 1u open. Nadat je de foto’s hebt ingeleverd krijg je het volgende thema meegedeeld.
Het laatste thema kan je inleveren tussen 16u en 17u30
Daags nadien zal een vakkundige jury per thema de 3 beste foto’s selecteren.